Wyposażenie biura na czasy pandemii

środki czystości maseczki jednorazowe

Wiele osób nie jest już nawet w stanie powiedzieć, jak długo ludzkość mierzy się z pandemią COVID-19. Mimo że koronawirus w samej Polsce pochłonął już dziesiątki tysięcy ofiar, to obowiązki zawodowe trzeba dalej wykonywać, a niektórych prac po prostu nie da się podjąć w trybie zdalnym. Dotyczy to również pracy w wielu biurowcach, dlatego tak ważne jest, aby były one odpowiednio wyposażone w czasie pandemii. Co powinno znaleźć się w każdym biurze?

Środki do dezynfekcji podstawą w każdym biurze

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak łatwo wirusy przenoszą się po całym wyposażeniu biura, od klamek, przez klawiatury komputerów, aż po ekspresy do kawy. Dlatego konieczne jest regularne dezynfekowanie niemalże wszystkiego, co znajduje się w każdym biurze. Potrzebne są do tego oczywiście dobre środki do dezynfekcji (https://e-higiena24.pl/katalog/kategoria-produktu/dezynfekcja-rak/), najlepiej kupowane w pojemnych butelkach ze spryskiwaczem. Nie warto na nich oszczędzać, gdyż chodzi o zdrowie, a nawet życie wszystkich pracowników biura.

Mydła antywirusowe w toaletach

Oczywiście, niezależnie od tego czy panuje pandemia, zasady BHP mówią o dokładnym myciu rąk przed wyjściem z toalety w biurze. Standardowe mydła nie są jednak w stanie sobie poradzić z wirusami osiadającymi na dłoniach, dlatego w biurowych toaletach koniecznie muszą znaleźć się mydła antywirusowe. Podobnie jak w przypadku środków do dezynfekcji, na tego typu mydła również nie można żałować pieniędzy.

Czytaj również  Chemia sanitarna – podstawowe produkty

Zapasowe maseczki i rękawiczki dla pracowników

Wszyscy pracownicy biura na pewno są zobowiązani do przychodzenia do pracy w maseczkach medycznych i ewentualnych rękawiczkach ochronnych. Niestety czasami dochodzi do sytuacji kiedy to wyposażenie ochronne zwyczajnie się zniszczy lub zużyje. Dlatego dobrze jest mieć zapasowe opakowanie maseczek i rękawiczek, którym pracownicy biura będą mogli się poratować w kryzysowej sytuacji.

Termometry bezdotykowe w biurowcu

Prowadząc własny biurowiec w trakcie pandemii koronawirusa, zdecydowanie warto zaopatrzyć się w termometry bezdotykowe. W przypadku podejrzenia zakażenia u któregokolwiek z pracowników nie tylko nie można go dotykać, ale również przebywać obok niego przez więcej czasu niż to konieczne. Dlatego w większości biurowców stosuje się zautomatyzowane termometry bezdotykowe, które po zbliżeniu do czoła człowieka w ułamku sekundy pokazują jego temperaturę ciała. Można ich używać nie tylko na pracownikach biurowca, ale również sprawdzając temperaturę osób trzecich odwiedzających siedzibę firmy.

Indywidualny sprzęt dla pracowników

Kompletując wyposażenie do biura w czasach pandemii COVID-19 koniecznie trzeba pomyśleć o jak największej ilości osobnych narzędzi pracy dla każdego z pracowników. W końcu dla ich bezpieczeństwa trzeba ograniczyć współdzielenie przyrządów biurowych do absolutnego minimum, dlatego niezależnie od tego czy chodzi o osobne zszywacze, czy też całe stanowiska pracy – jeżeli pozwala na to budżet, to zdecydowanie warto pomyśleć o dodatkowym wyposażeniu biura.

Czytaj również  Sposoby na oszczędności w firmie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*